Predávajúci pri samopredaji nemá také možnosti inzercie ako ako realitná kancelária, ktorá dokáže profesionálne propagovať danú nehnuteľnosť a má vlastnú databázu klientov - kupujúcich.
Platí jednoduché pravidlo, čím väčší rozsah inzercie, tým väčší okruh záujemcov, a čím väčší okruh záujemcov, tým väčšia pravdepodobnosť, že sa medzi nimi nájdu taký ktorý sú ochotný zaplatiť požadovanú sumu. A zároveň neplatí, že čím viac realitných kancelárií nehnuteľnosť predáva tým je to lepšie, práve naopak.
Kvalita inzercie je rovnako dôležitá. Ak predávajúci zverí svoju nehnuteľnosť na predaj každému kto ho osloví, väčšinou bez sprostredkovateľskej zmluvy, stratí nad ňou kontrolu. Výsledkom je "prevarená nehnuteľnosť", ktorú každý pozná a nikto nechce. Je inzerovaná s rôznymi cenami, fotografiami v rozličných ročných obdobiach, a rozdielnymi údajmi o nehnuteľnosti. Nehnuteľnosť sa nakoniec predá, ale výsledná cena je nižšia ako pri správnom spôsobe predaja.